Slaba prebava

Slaba prebava: 7 učinkovitih rešitev

Slaba prebava je eden od pogostih razlogov, da se ne počutite dobro in da svojega dneva ne morete izpeljati tako, kot ste si ga zamislili. Vzrokov zanjo je veliko, med njimi tudi slabe prehranjevalne navade, skrbi, stres, premalo gibanja in jemanje nekaterih vrst zdravil.

Posledica slabe prebave je lahko zaprtje črevesja, kar prinese še večje težave. Če se reševanja tovrstnih težav lotite na pravi način, jih lahko kaj hitro odpravite. V nadaljevanju vam zato predstavljamo 7 učinkovitih rešitev, s katerimi boste izboljšali svojo prebavo.

1. Pri hrani vedno uživajte

Slaba prebava je najpogosteje povezana s slabim načinom prehranjevanja. Pri tem ne mislimo samo na napačno izbiro živil, temveč tudi na to, da si zanjo ne vzamemo dovolj časa ter da najpogosteje jemo v naglici in pod stresom.

Četudi boste pod stresom uživali najbolj zdrava živila, s tem v resnici ne boste kaj veliko dosegli. Za vsak obrok v dnevu si vzemite primerno količino časa, saj vam bo telo zelo hvaležno, vaše počutje pa bo mnogo boljše.

2. Prisluhnite svojemu telesu

Če si boste za hranjenje vzeli dovolj časa, boste veliko lažje lahko prisluhnili svojemu telesu. To vam bo narekovalo, katera hrana vam ustreza in katera manj. Izogibajte se hrani, ki vas napihne in s tem onemogoči dobro prebavo.

Živila brez glutena
Morda vam bodo slabo prebavo pomagala urediti živila brez glutena.

Morda je čas, da s svojega jedilnika povsem črtate gluten. Hrana brez glutena vas ne bo napihnila, vaše počutje bo bistveno bolje. Verjetnost, da se bo pojavila slaba prebava, bo tako mnogo manjša.

3. Med večerjo in zajtrkom naj mine več kot 10 ur

Vaše telo potrebuje zadostno količino počitka. To mu boste omogočili, če bo med večerjo in zajtrkom minilo več kot 10 ur. Nekateri strokovnjaki celo trdijo, da mora miniti vsaj 12 ur.

Dobro torej premislite, kdaj boste večerjali in kdaj zajtrkovali. Nato preverite, ali je vmesni čas zadosti dolg, da se bo vaše telo lahko primerno odpočilo.

4. Spijte kozarec jabolčnega kisa

Slaba prebava ima lahko korenine v refluksu kisline, kar pa ne drži vedno. Do tovrstne težave lahko pride zaradi pomanjkanja kisline. Zelo hitra in preprosta rešitev za odpravo slabe prebave je torej kozarec vode z jabolčnim kisom.

5. Bodite aktivni v naravi

Če se premalo gibate, obstaja precejšnja verjetnost, da je slaba prebava v vašem življenju kar stalnica. Pomembno je, da se gibate v zadostni meri in ne nazadnje na pravem mestu.

Hoja v gore
Redna hoja v gore bo imela na vaše zdravje in počutje veliko pozitivnih učinkov.

Na odpravo zaprtja črevesja najučinkoviteje vplivajo aktivnosti, ki jih izvajate v naravi, pa čeprav je to le krajši sprehod v gozd. V naravi se namreč človek najbolj sprosti, kar učinkovito odpravlja stres.

6. Med sedenjem dvigujte noge

Morda za računalnikom presedite po več ur hkrati, ker vam tako narekuje vaše delo. Raziskave so pokazale, da je zaprtje črevesja pogosto posledica večurnega sedenja.

Poskrbite, da se bo med sedenjem vaš prebavni sistem sprostil. To lahko dosežete z dvigovanjem nog na vsake toliko časa. Obenem boste s tem nekoliko okrepili tudi trebušne in stegenske mišice.

7. Navade spreminjajte potopoma

Ko vas spremljata slaba prebava in zaprtje črevesja, se reševanja pogosto lotevate z dobrim namenom, a na povsem napačen način. V prvi vrsti je najpomembneje, da svoje dnevne navade spreminjate postopoma.

Slabim živilom ter nekakovostni pijači se ne smete odreči naenkrat, ker to ne bo dobro za vaše telo. Mlečnim izdelkom, sladkorju in glutenu se odpovedujte postopoma. Najprej s seznama živil prečrtajte tisto, kar vam najbolj škodi.

Komentiraj prispevek

Vaš e-poštni predal na spletni strani ne bo objavljen.Obvezna polja so označena z znakom *